مجله تفریحی و خبری توپراک

مجله تفریحی و خبری توپراک

مجله تفریحی و خبری توپراک

مجله تفریحی و خبری توپراک

فروش قالب وردپرس
مجله تفریحی و خبری توپراک

من مهران حسینی راد
سازنده مجله تفریحی و خبری توپراک هستم از بازدید های شما متشکرم
وخواهشن نظر یادتون نه حتما نظر دهید

تبلیغات
طراحی سایت با وردپرس

اختصاصی جم آنلاین- ارکان پتک کایا در تاریخ 1 می 2016 با مجله ای آنلاین مصاحبه ای در مورد پشت صحنه، ناملایمات اخیر و زندگی خصوصی خود داشت که برایتان ترجمه و منتشر کرده ایم: 
او در ابتدا با اشاره به حسن نیت خود و با توجه به مشکلات پیش آمده با نورگل یشیل چای گفت: "شغل ما جنبه های منفی نیز دارد که همیشه سعی کردم از آنها فاصله بگیرم، اما با وجود این بالاخره روزی درگیر این چیزها خواهیم شد."
-    شما تناسب اندام خود را چگونه حفظ می کنید؟
-    به دلیل شغلی که داریم مجبور هستیم به وزن خود دقت کنیم. انسان بعد از سنین خاصی دیگر قادر نیست که به راحتی وزن خود را کاهش دهد و به همین دلیل از ابتدا به این موضوع دقت کرده ام. من اعتقاد دارم هر کسی بدن خود را خودش بهتر می شناسد و نیازی به دکتر تغذیه نیست. من شکر و نان نمی خورم و از زمانی که خود را شناخته ام آب خنک زیاد می نوشم و از نظر من نوشیدن آب فراوان تاثیر فوق العاده ای در تناسب اندام دارد.
-    آیا خود را به صورت یک هنرمند موفق می بینید؟
-    من معتقد هستم هیچ کس نمی تواند به تنهایی پروژه ای را به موفقیت برساند. در یک کار موفق سناریو، کارگردان، اکیپ فنی و حتی آبدارچی نیز به اندازه ی بازیگران اصلی موثر هستند. 
-    در پشت صحنه بسیار محبوب هستید. اما نظرتان در مورد بعضی حرف هایی که در پشت صحنه سریال گوزل گفته شده، چیست؟
-    من همیشه بین همکاران خود محبوب بوده و هستم اما در مورد حرف های این مدت اخیر که منبع بعضی از آنها همکاران من در پشت صحنه ی گوزل بوده اند، باید بگویم به اندازه ای که محبوب هستم منتقد نیز دارم و این حرف ها از کم لطفی بعضی از دوستان پیش آمده است. اگر نظری راجع به سناریو دارم با کارگردان و مسئول این کار مشورت می کنم و به یک توافق کلی می رسیم یا اینکه آنها من را قانع می کنند. عکس حرف های پیش آمده، هیچ زمان سر خود کاری را انجام نداده ام. 
-    آیا این حرف ها شما را خیلی اذیت کرد؟
-    خیلی تعجب کردم. در زندگی خود تا به حال با چنین تهمت هایی مواجه نشده بودم اما بعد از این پیش آمدها متوجه شدم که کار ما نیز جنبه های منفی بسیاری دارد که من همیشه سعی کردم از آنها فاصله بگیرم و تا جایی که می شد درگیر آنها نمی شدم ولی بالاخره به یک طریقی به من نیز سرایت کرد. من فکر می کنم در این مواقع باید بتوانیم بحران را مدیریت کنیم.
-    به نظر خودتان آیا توانستید مشکل را به راحتی مدیریت کنید؟
-    نه فکر نمی کنم. زیرا به دلیل اینکه تا به حال با چنین مشکلی برخورد نداشتم نتوانستم به راحتی آن را حل کنم. من فکر می کنم خیلی عجولانه صحبت کردم در حالیکه باید با فکر جلو می رفتم. زیرا اگر مصاحبه ی نورگل را بخوانید می بینید که جملات با همدیگر مطابقت ندارد و تهمت های او از نوعی نیست که بتوان نادیده گرفت و انسان را از کوره  به در می برد. در دنیای امروز از کلمه ی آزادی به نحو دیگری استفاده می شود. آزادی این نیست که انسان ها در شبکه های مجازی آنلاین به همدیگر توهین کنند و یکدیگر را مورد تحقیر قرار دهند. از این موضوع بسیار ناراحت هستم و از انسان ها دلگیرم.
-    مسائل پیش آمده چه تاثیری در شما داشته است؟
-    دیگر به هر فکر، حرف و کلمه ای که استفاده می کنم بارها و بارها فکر می کنم زیرا نیت من پاک است اما انسان ها از میان حرف های من کلمه ای را پیدا می کنند و سناریو های زیادی در این باره می نویسند و به من توهین می کنند. نیت من پاک است و صمیمی و رو راست هستم، اما مدتی است که در حرف زدن و دیگر اعمال خود دقت بیشتری می کنم. یکی از خصوصیات بد من این است که اگر به ناحق مورد انتقاد و توهین قرار بگیرم حالت دفاعی به خود می گیرم و پرخاشگر می شوم. این رفتار خوبی نیست و باید بر آن غلبه کنم. 
-    آیا فکر می کنید که توانسته اید هنر بازیگری خود را اثبات کنید؟ در مورد انتقاداتی درباره ی اینکه همیشه در نقش های مشابه بازی کرده اید چه می گویید؟
-    فکر می کنم توانسته ام خود را اثبات کنم. زیرا در شغل ما موفقیت حد و مرز مشخصی ندارد و شاید هنوز نقشی را که نقطه ی اوج من در زندگی کاری ام باشد را بازی نکرده ام. البته اگر به سوابق من نگاهی بیندازید خواهید دید که علاوه بر یک تاجر معروف و ثروتمند، هر نقشی را بازی کرده ام. در قالب کمدی و حتی انسانی از پا افتاده نیز ایفای نقش کرده ام. کاراکترهای متفاوتی را به تصویر کشاندم اما گویی هیچ کس اینها را نمی بیند.
-    آیا اهل مسافرت با خانواده هستید؟


-    برای سفر کردن منتظر بزرگ شدن پسرم شدم. برای اولین بار پاریس، نیویورک و جاهای دیدنی دیگر را همراه پسرم و همسرم دیده ام. همیشه سعی دارم پسرم را با جاهای مختلف دنیا آشنا کنم تا دیدگاه وسیعی نسبت به دنیا و انسان ها داشته باشد.
-    اگر بخواهید در مورد همسرتان چند کلمه ای صحبت کنید، چه می گویید؟
-    او شانس بزرگ زندگی من است. در نگاه اول متوجه شدم که باید با او ازدواج کنم و دفعه ی دومی که او را دیدم زمانی که او را به خانه اش می رساندم در آسانسور به او پیشنهاد ازدواج دادم و او نیز قبول کرد. خداوند به من لطف کرد و شریک زندگی ای بی نظیر به من هدیه داد. همسرم در جایگاه و موقعیت فعلی من نقش موثری داشته است. 13 سال است که همراه من است و از خدا می خواهم همیشه در کنارم بماند. رابطه ی بین ما فراتر از عشق و بسیار متفاوت است. 
-    نظرتان در مورد تجاوز روانی و فیزیکی به زنان چیست؟
-    بعد از مساله ی ترور که در جامعه ی ما حکمفرما است، تجاوز به حقوق بچه ها و زنان دومین مشکل بزرگ جامعه ی ما است. اما ناگفته نماند که برخی از زنان این موضوع را مورد سوءاستفاده قرار داده اند. از این مرحله به بعد مساله دیگر مشکل زن یا مرد بودن نیست. بلکه مشکل انسانیت است. آیا زن بد وجود ندارد؟ پس چرا زندان های زنان خالی نیست؟ هدف من حمله ی لفظی به زنان نیست. من قصد دارم فرق بین زنانی که واقعا درگیر این ناملایمات هستند با آنهایی که از این واقعیت به نفع خود سوءاستفاده می کنند، مشخص شود. با وجود همه ی اینها این را نیز خاطر نشان کنم که هر مردی قبل از آزار فیزیکی یا روحی به یک زن باید این را بداند که خود نیز دارای مادر، مادربزرگ یا خواهر است و برای احترام به آنها از این کار دست بردارد و از این گذشته این تنها مربوط به زنان نمی شود بلکه در مورد هر انسان عاجزی صدق می کند.
-    در مورد بازیگری خود چه نظری دارید؟  
-    سعی می کنم خود را جای تماشاچی بگذارم. از نظر من تکرار نوعی تنبلی محسوب می شود. برای اینکه هر بار متفاوت از دفعه ی پیش بازی کنم شب و روز در این زمینه کار و تحقیق می کنم. 
او در انتها گفت: "همه ی ما انسانیم و ممکن است خطایی از ما سر بزند اما اشتباه با خطا فرق دارد و من خطا را می بخشم اما اشتباه را قبول ندارم.  زیرا خطا بدون نقشه و آگاهی قبلی انجام می شود اما اشتباه اینطور نیست. در دنیای امروز رفتار دروغ و ریا عادت شده است و کمتر پیش می آید که انسان ها همرنگ و یکدل باشند. امیدوارم که این مشکلات کمرنگ تر شود."
گردآوری و ترجمه جم اینسایدر